بی خوابی های یک ذهن سرگشته

کانال تلگرام @khablog

بی خوابی های یک ذهن سرگشته

کانال تلگرام @khablog

عدالت یا مساوات

عدالت یا مساوات

چهارشنبه, ۶ آذر ۱۳۹۸، ۰۷:۴۲ ب.ظ

امروز با یکی از دوستان یک بحثی رو داشتیم در مورد سهمیه بندی بنزین و یارانه معیشتی ... دوستم با اینکه تقریبا وضع مالی بهتری نسبت به من داره یارانه معیشتی دولت رو دریافت کرده بود و من نه. البته من انتظاری هم نداشتم و خیلی هم مشتاق نیستم به پیگیری و دریافتش. نگاه من نسبت به این موضوع از زاویه عدالت بود و معتقد بودم باید افرادی که کم برخوردارتر هستن سهم بیشتری از موضوع بنزین و یارانه دریافتیش داشته باشن و افرادی که وضع مالیشون بهتر هست هم قاعدتا نیازی به این یارانه ندارن و نباید بهشون داده بشه. در مقابل دوستم معتقد به مساوات (برابری) بود و حرفش این بود که استفاده برابر از سهمیه بنزین و دریافت این یارانه حق همه است و همه باید دریافت کنن.در مقابل اما نظر من این بود که هدف حاکمیت در حقیقت باید این باشه که تلاش کنه توان اقتصادی سایر اقشار جامعه بالاتر بره و سهم بیشتری از بیت المال داشته باشن. الان که دارم این مطلب رو مینویسم ذهنم درگیر این بود که واقعا باید توی بهره مندی مردم از منابع و درآمد کشور باید مساوات رو رعایت کرد یا عدالت رو؟

پی نوشت:

-اینکه دولت توان اجرای عدالت رو داره یا نداره موضوع بحث من و این یادداشت نیست. از جنبه جامعه شناسی و اجتماعی صرفا به این موضوع نگاه میکنم که آیا باید دنبال عدالت باشیم یا مساوات؟

نظرات (۱)

تصویر خیلی جالبیه و کلی حرف توشه

من با شما کاملا موافقم و باید درچنین موضوعاتی با عدالت تصمیم گرفته بشه اما متاسفانه از عدالت فقط اسمش مونده!

پاسخ:
بله همینطوره که میگین. متاسفانه از عدالت فقط اسمش مونده و جدای از حاکمیت ، حتی خود مردم هم با عدالت با همدیگه برخورد نمیکنن چه برسه به اینکه توقع داشته باشیم حاکمیت این کار رو انجام بده. مسئولین دولت واقعا به مفهومی به اسم عدالت اعتقادی ندارن. حداقل اقداماتشون اینو نشون نمیده. بماند که واقعا توان کار اجرایی هم ندارن. من شخصا خیلی به این قضیه پرداخت یارانه معیشتی خوش بین نیستم و فکر نمیکنم بیشتر از ۳-۴ماه بتونه این موضوع رو مدیریت کنه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی