بی خوابی های یک ذهن سرگشته

کانال تلگرام @khablog

بی خوابی های یک ذهن سرگشته

کانال تلگرام @khablog

از انسان تا خدا با علم بی پایان نجوم

سه شنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۰، ۰۶:۳۷ ق.ظ

بسم الله؛

  • معمولا در گشت و گذار اینترنتی اگر به سایت خوبی برخورد کنم در خبرنامه آن عضو می شوم تا جدیدترین مطالبش برایم ارسال شود.یکی از این سایتها معمولا بسته های فرهنگی را به صورت هرروزه برای کاربرانش ارسال می کند که شامل لینکهای جالب و خواندنی ای است...
  • یکی از این لینکها مطلب جالبی بود درباره عظمت دنیا...فکر میکنم بازنشر آن در اینجا جالب باشد.مطلب بدون دخل و تصرف در پایین می آید.

تا به حال به بزرگی خداوند فکر کرده اید ؟ با خواندن و دقت در تصاویر بسیار زیبا و شگفت آور این مطلب و اطلاعاتی که بنده در اختیار شما قرار خواهم داد شاید تازه ذره ای از بزرگی خداوند را حس کنید !! به شما توصیه می کنم که از کنار این مطلب به سادگی نگذرید و حتما در ادامه ی مطلب به ادامه ی آن بپردازید . وگر نه شاید عمر خود را در جهل نسبت به قدرت و بزرگی خداوند بگذرانید.

 

برای شرح این مطلب از انسان شروع کرده و به اعماق کیهان سفر میکنیم.

آیا تا به حال فکر کرده اید که حجم زمین چند برابر یک انسان است؟

آیا فکر کرده اید یک ملیارد چه عدد بزرگی است؟

منظومه ی شمسی از 9 سیاره و یک ستاره یعنی خورشید تشکیل شده اند که 4 سیاره یعنی زهره ، تیر یا عطارد ، مریخ و پلوتو کوچکتر از زمین هستند و مشتری ، زحل ، اورانوس و نبتون بزرگتر از زمین هستند ... 

در تصویر زیر پنج سیاره ی (به تر تیب از بزرگ به کوچک): زمین> زهره > مریخ > پلوتو در اندازه های نسبی حقیقی دیده می شوند.

 

 در تصویر زیر نیز زمین را به همراه همه ی سیاره های منظومه ی شمسی مشاهده می کنیم که به تر تیب از کوچک به بزرگ بدین صورت هستند : مشتری> زحل > اورانوس > نبتون > زمین > زهره > مریخ > تیر یا عطارد > پلوتو .

 

 

 سیاره ی مشتری حدود هزار و سیصد برابر (1300) سیاره ی زمین است . یعتی هزارو سیصد تا زمین در سیاره ی مشتری جا میگیرد . آیا می دانید که خورشید چند برابر زمین است ؟ یک میلیون و سیصد هزار (1،300،000) برابر زمین . 

آیا تا به حال به عدد یک میلیون فکر کرده اید ؟ لطفا در این مبحث از فکر های اقتصادی بیرون آیید چون حالا حالا ها با اعداد بسیار بزرگ کار داریم . حال بزرگی یک میلیون را برایتان شرح خواهم داد . اگر بخواهیم از عدد 1 شروع کرده و تا عدد یک میلیون بشماریم آیا میدانید چقدر طول می کشد؟ اگر هر عدد را در یک ثانیه بشماریم ( حتی عدد های بزرگ را ) و هرگز استرا حتی نداشته باشیم حدود 276 ساعت یعنی 11 روز و نیم طول میکشد.

حال فکر کنید که خورشید یک میلیون و سیصد هزار برابر زمین است. در تصویر زیر که با اندازه های نسبی از منظومه ی شمسی طراحی شده این موضوع مشخص است .

 

 

 آیا می دانید که تمامی ستاره های موجود در کهکشان راه شیری بدون استثنا از خورشید بزرگتر هستند؟ بدون استثنا . در تصویر زیر ستاره ی سیروس را در کنار خورشید و سیارات منظومه ی شمسی مشاهده می کنیم . در این تصویر میبینید که سیاره ی زمین اصلا قابل دیدن نیست .

 

 

ستاره های کهکشان راه شیری را به سه دسته ی کوتوله ها ،متوسط ها و غول پیکر ها تقسیم میکنند که در تصویر زیر مشاهده میکنیم که ستاره های خورشید و سیروس جزو کوتوله ها هستند و ستاره ی arcturus جزو متوسط هاست.

 

حال فکر کنید که انسانس که روی زمین قرار دارد چقدر است ؟ اما هنوز اینها اجرام بزرگی نیستند در تصویر زیر ستاره ی خورشید ما و حتی سیروس قابل مشاهده نیستند و ستاره های betelgeuse و antares غول پیکر ها هستند !!! اما زمین و انسان کجاست ؟ 

 

   آیا تا به حال به عدد یک میلیارد فکر کرده اید ؟ شاید در این زمانه با این وضع تورم و اقتصاد شما یک میلیارد را عدد چندان یزرگی ندانید . اما در این مبحث برای سنجش اعداد باید ذهن خود را از اقتصاد خارج کنید و کمی بیشتر فکر کنید

آیا میدانید که اگر بخواهیم از عدد 1 شروع کرده و تا عدد یک میلیارد بشماریم و در میان آن هیچ استراحتی نکرده و هر عدد ( حتی اعداد بسیار بزرگ ) را در یک ثانیه بشماریم چقدر به طول می انجامد؟

حدس بزنید: دوهفته ؟ یک ماه ؟ شش ماه ؟ خیر .....  سی و یک سال آن هم بدون هیچ وقفه ای .

حال اگر بخواهیم زمان خورد و خوراک و خواب را هم محاسبه کنیم اگر خداوند عمر با عزت بدهد ان شا الله بعد از 100 سالگی شاید بتوتنیم به عدد یک میلیارد برسیم .

حالا آیا می دانید در کهکشان راه شیری چند ستاره اعم از کوتوله ، متوسط و غول پیکر وجود دارد ؟

حدود سیصد تا چهارصد میلیارد ستاره (300 تا 400 میلیارد !!!!) حتی بعضی از منابع تا 500 میلیارد نیز نقل کرده اند !!!! تازه فقط در کهکشان راه شیری!!!!!

الله اکبر    الله اکبر    الله اکبر    الله اکبر    الله اکبر    الله اکبر    الله اکبر       

حتما میدانید که سرعت نور سیصد هزار کیلومتر بر ثانیه است (300،000 کیلومتر بر ثانیه) !!!

یعنی اگر با فرض محال با سرعت نور یعنی 300،000 کیلومتر برثانیه حرکت کنیم در هر ثانیه میتوانیم 300،000 هزار کیلومتر مسافت را طی کنیم یعنی حدود هفت و نیم دور دور کره ی زمین در یک ثانیه . فاصله ی زمین تا ماه حدود 384،000 کیلومتر است یعنی با سر عت نور میتوان طی 1.25 ثانیه به ماه رفت . و باسرعت نور میتوان طی 8 دقیقه و 20ثانیه به خورشید سفر کرد . اما آیا می دانید که نزدیک ترین ستاره به خورشید یعنی پروکسیمای قنطورس چقدر با آن فاصله دارد ؟ 4 سال نوری !!! یعنی تصویری که امشب ازآن میبینیم بر ای 4 سال پیش است که نورش اکنون به ما رسیده است!!! تصویر زیر کهکشان راه شیری را نشان میدهد.

 

 

 هریک از دنباله هایی که شما به صورت یک خط مشاهده می کنید یک بازو از کهکشان است . قطر این کهکشان یعنی از بازوی شرقی تا بازوی غربی حدود 200 هزار سال نوری می باشد . یعنی اگر خداوند عمر با عزت دهد و مابا سرعت نور از یک طرف کهکشان شروع به حرکت کنیم ان شا الله 200 هزار سال بعد به طرف دیگر آن می رسیم. امام کهکشان راه شیری از کوچک ترین کهکشان های شناخته شده است !!! و کهکشان هایی شناخته شده اند که میلیارد هابرابر کهکشان ما هستند !!!!

 و ضخامت آن یعنی اگر آن را به صورت یک بشقاب فرض کنیم فاصله ی روی بشقاب و زیربشقاب 10 تا 15 هزار سال نوری است . تصویر زیر یکی از بازو های این کهکشان را نشان می دهد که در کویر با یک دوربین قابل مشاهده است .

 

 

اما آیا میدانید چه تعداد از این کهکشان ها موجود است ؟ بیش از صد ها هزار میلیارد یعنی بیش از چند (100،000،000،000،000) !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! که در تصویر زیر قسمتی از این کهکشان ها مشخص هستند . توجه داشته باشید که هر نقطه ی نورانی در این تصویر یک کهکشان مجزا است .


 

 واین هم تصویر ی کهکشانی از فاصله ای دور تر :

 

 

 اما فقط این کهکشان ها نیستند که در فضاموجودند بلکه سحابی ها ، پاره کهکشانها ، سیاه چاله ها ، ستاره های خوشه ای و... موجودند که خود یک بحث مفصل می خواهند . در زیر عکس چند سحابی بسیار زیبارو خواهید دید اما شاید بخواهید قبلش بدونید که سحابی ها چیستند . در جهان علاوه بر ستاره‌ها مقادیر زیادی گرد و غبار و گاز وجود دارد که مابین کهکشانها پراکنده گردیده است. یعنی چگالی گاز در فضای بین کهکشانها برابر 20 اتم در هر اینچ مکعب است. برای مقایسه می‌توان آنرا با تعداد اتمهای موجود در هوا بر روی زمین و در سطج دریا برابر 10 در هر اینچ مکعب است، مقایسه کرد. سحابی ، ابر یا هر چیز دیگری است که از گرد و غبار و گاز میان ستاره‌ای تشکیل شده است.

 


 

 

 

 

 اما همه و همه ی این هایی که دیدیم تنها گوشه ای از آسمان اول است و تصاویری وجود دارد که این صد ها هزار میلیارد ستاره فقط گوشه ای از آن تصاویر است . بشر با این همه ابزار آلات دقیق تنها گوشه ای از آسمان اول را کشف کرده است و با و جود ابزار های فوق مدرن نجومی هنوز اعتراف دارد که بسیاری از آسمان را نشناخته است و حتی می گوید که اجرام و ستاره هایی وجود دارند که از ابتدای خلقت آنها نورشان به زمین نرسیده است و مااصلا آن هارا ندیده ایم . با این وجود اگر بشر میلیارد ها سال دیگر نیز به کسب اطلاعات از فظا بپر دازد حتی به انتهای آسمان اول هم نخواهد رسید . آیا میدانید چرا ؟ زیرا بشر امروز متکی به علم و دانش مادی خودش است درصورتی که ما شیعیان منابعی داریم که به دانش بی پایان الهی متصل اند. زمانی حضرت علی (ع) می فرمود از من از آسمانها سوال کنید که من به راه های آسمان از راه های زمین آشناترم  اما چه کسی از این علم مطلق الهی (روحی فداه)استفاده کرد ؟ امام صادق نیز کلاسهای ستاره شناسی و نجوم بر گزار می کردند که بسیاری از علوم منتقل شده از آن زمان تازه کشف شده و اسرار آن شناخته میشود . امام صادق (ع) فرمودند : آسمان اول نسبت به آسمان دوم مانند حلقه ای است در یک بیابان وسیع و آسمان دوم نسبت به سوم و همینطور تا آسمان هفتم هر کدام نسبت به آسمان بعدی اینگونه اند. اما همه ی اینها تازه عالم ملک را تشکیل می دهند . و عالم ملکوت که بر عالم ملک احاطه دارد اصلا از لحاظ اندازه به عالم ملک قابل مقایسه نیست . و خود عالم ملکوت نیز از چهار بخش به تر تیب از کوچک به بزرگ: لوح ، قلم ریال کرسی و عرش تشکیل شده است که بعد از عرش فقط و فقط و تا بینهایت خداوند است و هیچ محدودیتی دیگر وجود ندارد . امام صادق در مورد عالم برزخ که مرز میان عالم ملک و ملکوت است میفرمایند نسبت عالم برزخ به عالم شما مانند نسبت عالم شماست به شکم مادر .

  واین را بدانید که اگر به تعداد الکترون ها و ستاره ها و اجرام آسمانی عددی را بسازیم و این عدد را به اندازه ی خو دش به توان خودش برسانیم و باز عددی بدست آید و آن را نیز به تعداد خودش به توان خودش برسانیم و این کار را میلیارد ها میلیارد بار تکرار کنیم و عددی بدست آید و به اندازی این عدد عالم ملک و ملکوت و لاهوت و جبروت نیز داشته باشیم باز این در برابر عظمت خداوند هیچ است و فقط و فقط میتوان گفت :

 

 الله اکبرُ کبیراً

وخداوند به انسان وعده میدهد که ای انسان جایگاه تو در عالم ملکوت است نه در عالم ملک بلکه تو باید بر عالم ملک فرمانروایی کنی و بر آن سیطره داشته باشی اما چه کسی جز علی و محمد و ائمه ی اطهار

(صلی الله علیهم و آلهم)

 این سخن را درک می کند؟ 

 

منبع: عمارنامه

نظرات (۴)

  • توسط:حسرتMR
  • هو السلاماز ریزترین اتم شروع کردم ، یک قدم به یک قدم به انسان رسیدم ، بالاتر ماه و خورشید و قدم بعدی سیاره های بیشتر، بالا و بالاتر، از کهکشان بیرون زدم، به ته دنیا که رسیدم دیدم چیزی نیست، کسی نمانده در این مجموعه عظیم جز یک نام .... والسلام !
    ...باشد تا شاید بیاندیشیم...ممنون
    سلام حاجیالله اکبراشهد ان لااله الااللهجالب بود اگه شما هم بتونی تا سه هزار میلیارد بشمری به بزرگی کاری که اقای آریا انجام داده میتونی پی ببریمیدونم نه میتونی بشمریو نه میتونی به بزرگی اقای اریا پی ببریالبته کسی هم نمیتونهاینا تازه یه گوشه از بزرگی این اقایونه که زاویه های پنهانش ممکنه هیچ وقت به گوش ما نرسهیعنی ممکنه مجبور بشی بعضی وقتا اعشاری ها رو بشماری تا به سه هزار میلیارد برسی
  • توسط:جشنواره سامی یوسف
  • وبلاگ جالبی دارید حتما سری به جشنواره اینترنتی پیامی به بهترین دوستم...سامی یوسف همراه با 1+1390جایزه نفیس بزنید این فستیوال اینترنتی برای اولین بار در دنیا توسط سایت بین المللی مدرن فا برگزار می گردد حتما سری به این جشنواره بزنید!!!www.modernfa.com/samiyusuf

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی