بی خوابی های یک ذهن سرگشته

کانال تلگرام @khablog

بی خوابی های یک ذهن سرگشته

کانال تلگرام @khablog

اگر مسلمانید، اگر ایرانی هستید و اگر انسانید!

جمعه, ۱۲ شهریور ۱۳۸۹، ۱۱:۵۴ ب.ظ
شرکت در راهپیمایی روز قدس به حمایت مردم مظلوم فلسطین و کوبیدن مشت اتحاد بر سر رژیم غاصب از سه دیدگاه توجیه پذیر است:

1- اسلامیت       2- انسانیت       3- ایرانیت

1- اسلامیت: قرآن در آیه 10 سوره حجرات چنین می فرماید:

"در حقیقت مؤمنان با هم برادرند پس میان برادرانتان را سازش دهید و از خدا پروا بدارید امید که مورد رحمت قرار گیرید"

به نظر می رسد برای کسی که پایبند به دستورات دینی باشد و قرآن را سخن خدا بداند مسئله کاملا حل شده است و شرکت در راهپیمایی نه یک حق و یک منت بر سر کسی بلکه یک انجام تکلیف محسوب می شود.

2- انسانیت: انسانیت حکم می کند اگر در هر کجای عالم به انسانی ظلم شد به حمایت برخیزیم. در این مورد فرق نمی کند مسلمان باشد یا غیر مسلمان، چه مولایمان در مورد آن زن غیر مسلمان چه گفت که جا دارد مومن با شنیدن این ظلم بمیرد! 

جنایت

61839.jpg

بابت دلخراش بودن تصاویر عذر خواهم، اما واقعیت ...

انسانیت مرز نمی شناسد. این خط های ذهنی و قراردادی که بین انسانها کشیده ایم به نام "مرز" برای انسانیت هیچ اعتباری ندارد.

3- و اما ایرانیت: شاید این مساله کمتر باز شده باشد. عده ای سال گذشته با توجیه "چراغی که به خانه رواست ...." و انگشت گذاشتن روی حس ناسیونالیستی برخی مردم آن کردند که می دانید.

اما شاید اینان نمی دانستند اگر کمی عمیق تر بنگرند و رصد کنند برنامه های رژیم غاصب را، حتی از دید یک ناسونالیست هم حمایت از فلسطین توجیه دارد.

طرح "نیل تا فرات" و "اسرائیل بزرگ" چیز کمی نیست که بتوان به راحتی از آن گذشت. چه کسی نمی داند فلسطین خط مقدم و سنگر اول، لبنان سنگر دوم و سوریه و ایران سنگرهای بعدی هستند؟ تنها چشم بینا می خواهد دیدن اینکه حماس و حزب الله سپر بلای من و تو شده اند.

پس اگر نه برای اسلام و نه برای انسانیت شرکت نمی کنید، حد اقل برای ایران شرکت کنید....

نظرات (۸)

قالب جدید خوشگل تره
سلامالبته اسم نوشته های من رو نمی شه نقد گذاشت چون در سطح پایینی هستن اما شاید بشه مثل شما روی بعضی هاش اسم مینی نقد گذاشت در هر حال ممنوناغلب آدما به وبلاگ های دیگه ی من لینک می دن و به گمونم شما اولین نفری هستید که به این وب گاه لینک دادید .اما یک سؤالبرای یک قالب بلاگفا ، چه جوری می شه اینجوری چند ستونه درست کرد ؟اگر خواستید می تونید در این آدرس کامنت بذارید تا سریع تر بخونم . من توی هنر ها خیلی اکتیو نیستم ..!www.yasaman-akbarpour.blogfa.com
بله به هر حال همه انسانیم با اشتراکات حسی شاید.به هر حال مجددآ براتون آرزوی موفقیت دارم
  • توسط:شازده کوچولو
  • سلام..خواندم وبرایتان دعا کردم. شب های قدر "شما و من او "خیلی در یادم بودید.مشکل گشا فقط اوست....دیروز در آن هرم گرما.. فقط به مردم نگاه می کردم و نگاه می کردم.آن همه صبر و تحمل در آن گرمای سخت با زبان روزه..این که خدا می گوید شما را.. خلوص شما را با روزه محک می زنم دیروز به جان درک کردم... مردم در آن گرما .. در آن راهپیمایی عجیب .. پوز شیطان را به خاک مالیدند.من مبهوت مردمم بودم. و مبهوت خدای این مردم....یعنی خدا این مردم را که این طور عزیزند چطور از صراطش رد می کند؟آیا تشنه و لرزان ؟آیا غمگین؟.. این خدا که من میشناسم و این مردم که من دیدمحرفشان غیر این است.خدای من عاشق این بنده های عجیب و غریبش است.
    سلام مرگ بر اسرائیل ... به امید روزی که از صحنه ی روزگار محو شود ... مطلب بسیار عالی و مفیدی بود ... یا علی . التماس دعا ...
    دوست عزیز به وبم سر زدین ممنون.اومدم سر زدم.هر چند از ریشه تفاوت داریم اما موفق باشید
  • توسط:یه روزی. یه جایی. یه کسی
  • عجب دلی میلرزاند این مظلومیت کودکان بی پناه فلسطین!
  • توسط:من میگم . . .
  • افزایش بازدید وبلاگ شماکاملا رایگانلینک مطالب وبلاگ خود را کاملا رایگان در وبسایت ما قرار دهیدبه صفحه اول وبلاگ خود لینک ندهیدافزایش بازدید = افزایش رتبه در گوگلwww.ManMigam.com

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی